Doorgaan naar hoofdcontent

Patroontester Maëlle jasje

Toen An van Iene Miene een oproep deed naar testers voor haar nieuwe jasje: de Maëlle, stelde ik me aarzelend kandidaat zonder hoge verwachtingen.
Maar wat was ik blij toen ik een mailtje kreeg dat ik erbij was....... en toen was het spannend afwachten naar de instructies.


Ik kreeg de opdracht om maat 134 met rimpeltjes te maken in een tussenseizoensversie.  Nu kwam dat toch goed uit want ik had het perfecte stofje liggen.
De maten passen perfect voor mijn slanke dochter van negen, ze heeft nog plaats genoeg voor een dikke trui.


Het stofje vond ik bij Ki en Ko, een superleuke stoffenwinkel en werd hier ongeveer een jaar geleden gekocht met de intentie om de Jackie te maken, het patroontje van Iene Miene dat ik al eerder kocht.  Maar met schaamrood op mijn wangen, geef ik toe.... het is er gewoon nog niet van gekomen. 


Ik maakte nog snel een bijpassende sjaal, want mijn versie hoort nu eenmaal bij de herfst. En om haar lekker warm te houden, voerde ik het met een super zacht berenvelleke. 




Het enige dat ik aan het patroon veranderde, zijn de zakjes.  Momenteel zijn er geen voorzien, maar ik nam die van het patroon van Jackie over en dat lukte, na enig denkwerk, wonderwel.  Handig voor schatten en zakdoeken.



Ik verstevigde het kraagje niet, want de stof die ik gebruikte was al stevig genoeg. 


De mogelijkheden zijn eindeloos: met paspel, zonder paspel, met biais, zonder biais, met 6 of 4 knopen, .....

Maar voor mijn negenjarige dochter, die me kritisch aankeek toen ik zie dat ik aan een jas voor haar bezig was, koos ik de sobere look:  enkel de stof en 4 knopen.  Zo is het goed en is ze HEEEEELLLL gelukkig: ze had mijn naaiskills duidelijk onderschat :-).


De uitleg is weer super uitgebreid en volledig voorzien van duidelijke foto's, tips en advies!  Het jasje is haalbaar voor iedereen die al wat genaaid heeft!

Momenteel is het patroon nog niet te koop, maar ja kan al vast even gaan kijken naar al dat moois dat An wel al heeft gemaakt op deze Website.

Ik heb al enkele mooie versie gezien bij de andere testers.  Onder andere bij Toerkes & Pateekes, Tien,  Litzies & Kaatjes Naaisels en er komen er nog ongetwijfeld andere pareltjes voorbij in blogland. 

Voila dochter één is klaar voor de herfst en de andere dochters hebben hun bestelling geplaatst.  Maar nu nog even genieten van de zomer, ook al lijkt het vandaag wat herfst!

Liefs

Mum

Reacties

  1. Wauw, heel mooi gedaan! Ik kan geloven dat jouw dochter hier super blij mee is! Mijn versie volgt één dezer, het jasje is af, maar ik moet de dochter nog voor de lens krijgen :-) (tweejarigen zijn niet altijd even gewillig op dat vlak)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook heel mooi gedaan!!!! was leuk om te maken hé!!!!
    groetjes
    Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi seg, daar gaat je (knappe!) dochter nog genot van hebben! Die stof, daar heb ik ook al op liggen kijken, goei keus! En dan dat berevachtje, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie versie. Het lijkt of dit jasje met een dikkere voering nog mooier tot zijn recht komt, dat ga ik zeker onthouden. Hoe zijn de maten trouwens groot, klein? Ik zou dit erg graag maken voor mijn dochter maar die draagt nu al een 152 of 164.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je al een mooi jasje voor de herfst klaar hebt nu!Maar we gaan hopelijk toch wat kunnen genieten van de zomer,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel stijlvolle versie, klasse! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtig jasje! Ideaal voor de herfst in dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw zeg! dat is knap gemaakt. 't een mooi jasje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er zal er straks eentje heel hard genieten van haar nieuwe jasje in het najaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ziet er een heel warm manteltje uit :) knap gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi! En handig om er zakjes in te voorzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Idd knappe naaiskills! Het is een leuke jas geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ook leuk om te lezen....

Turorial :,Hoe maak je nu een rimpelrokje? Een tutorial volgens moi.

Dit stofje ( Tulips Dutch Love van Hamburger Liebe  ) gebruikte ik reeds voor een jurkje voor de grote zus. Met een restje stof kan je vanalles maken maar ook een rokje. Hieronder beschrijf ik hoe ik een rimpelrokje maak, op mijn manier, maar je kan ook eindeloos variëren met plooitjes, paspel, zakjes,  ... Hoe beginnen we eraan? Je neemt een stuk stof over de volledige stofbreedte.  Voor Frauke van 5 die een taillebreedte van 58cm heeft (een bol buikje dus) en heupjes van 60cm neem ik een tailleband van 70cm (dit is dus 68cm + 2cm naadwaarde), een rekelastiek van 1cm breed en 60cm (58 cm + 2cm naafwaarde) en een strook stof van 150cm/110cm (minder rimpels) op een hoogte van 35cm ( 31cm + 2 cm naadwaarde + 2 cm zoom). Deze maten zitten haar perfect, maar elk buikje is anders, dus hier dient waarschijnlijk wat aan aangepast worden afhankelijk van de maten van jouw kind. Klaar, alles geknipt? Start! 1) overlock alle 3 de delen 2) Rimpel de voering en d

een Joan voor twee lieve juffen

Het eerste juffen geschenk is klaar. Ik koos resoluut voor de Joan tas van  elisanna  &     Fynn .  Ook al heb ik het boek, toch vond ik deze tas ook zeker de moeite waard! Je kan het gratis patroon hier terugvinden. Het is een ruime tas met zakjes en vakjes die je kan vol proppen. Verbazingwekkend snel in elkaar ook! Dus een toppertje. Als versteviging dien je H640 te gebruiken.  Als iemand een goedkoop adresjes hiervoor weet, let me know. de binnenstof komt van Liesellove Ons oudste heeft twee juffen, dus twee tassen in een bijpassend stofje.  De ene juf is al wat frivoler dan de andere.    De tassen zijn ideaal voor het strand, boodschappen, het school en ze zou zelf als verzorgingstas kunnen dienen, vind ik.  Multifunctioneel dus! Het enige dat ik toevoegde aan het patroon is een Kamsnap zodat ze toe kan, maar het patroon biedt ook een variant die je kan sluiten met een trekkoord.  De stoffen komen van Dekkers stoffen en zijn voornameli

Tutorial Hoe maak je een tas?

Een workshop bij het naaiclubke vroeg om een tutorial.  Toen hij af was, dacht ik " Nou die kan ik dan even goed delen". Want een leuke tas, kan je wel altijd gebruiken.  Voorbereiding : Knip je patroondelen o.b.v. de volgende afmetingen. Tas 1 (brommertjes): ·         Buitenstof: 2 x (43cm x 31 cm) ·         Voering: 2 x (43cm x 31 cm) ·         Tassenband: 2 x 36 cm Tas 2 (groenten: ·         Buitenstof: deel 1: 2 x 41 cm x 29 cm               deel 2: 2 x 41cm x 9 cm ·         Voering: 2 x 41 cm x 37cm ·         Tassenband: 2 x 50 cm Tas 3 (vogels): ·         Buitenstof: deel 1: 2 x 35cm x 12cm deel 2: 2 x 35cm x 25 cm ·         Voering: 2 x 35cm x 35 cm ·         Handvat: 2 x 32cm x 9cm Aan de slag Je stikt op persvoetbreedte of op 1cm tenzij anders wordt vermeld. Als je buitenzak uit twee delen bestaat, stik je beide zijden eerst aan elkaar (goede kant op goede kant). Leg dan de twee delen van de buitentas